emmaterese

- en dagboksblogg -

En mysig morgon

Publicerad 2008-04-11 10:25:41 i Allmänt

Jag vaknade runt nio av att solen sken in genom persiennerna. Jag väckte honom och väldigt snart bestämde vi oss för att göra något extra mysigt av den här morgonen. En av de saker som är allra bäst med vår nya lägenhet, är att den ligger nära havet. Man ser havet härifrån och efter en fyraminuterspromenad så är man där. Vi bryggde kanelkaffe och gjorde mackor och en halvtimme efter att jag vaknat begav vi oss ner till bryggan. Där slog vi oss ned och njöt av solen och frukosten. Det var dock lite småkallt då det där havet oftast kombineras med en ganska kall vind, men - mysigt var det utan tvekan! Vi tog en lite längre promenad hem och jag kan bara konstatera att det här området är väldigt trevligt att promenera i.  Nu dammsuger han och sen är det helg helg helg.

Jag börjar känna mig mer och mer hemma i området här och jag börjar hitta mer och mer, det är skönt. Jag har ju ett kasst lokalsinne och det brukar ta ett tag för mig att lära känna min omgivande miljö. Jag har också märkt att jag verkligen tycker om att promenera. Lagom långt och lagom fort givetvis men med mina ortopedskor så är det en fröjd att gå.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-04-11 12:32:30

Det låter otroligt mysigt!
Tänk sen när vinden är varmare... eller en sommarkväll när solen håller på att gå ner...
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela