emmaterese

- en dagboksblogg -

Fredagskväll

Publicerad 2008-04-18 22:01:56 i Allmänt

Det är ljuvligt att vara sambo! Jag somnar varje kväll i den trygga vetskapen att han ligger där bredvid, och jag vaknar varje morgon och möts av hans leende... Hur klarade jag mig egentligen innan?

Jag har förhoppningsvis lyckats fixa ett annat sommarjobb. Jag var på intervju i tisdags och han var väldigt positiv till mig. Jag har inte fått definitivt besked men jag kommer antagligen att jobba inom handikappomsorgen i sommar istäållet för att sälja elavtal - skönt. Jobbet på Aditro är helt okej, men det passar inte mig riktigt. Även om jag inte är telefonförsäljare så blir man behandlad som en sådan när man ringer till folk och det stressar på faktiskt. Jag var och snackade med en av mina chefer i torsdags och hon övertalade mig till att börja jobba lite färre timmar varje vecka istället för att sluta helt. Det känns som en bra deal då mina chefer verkligen tror på mig och inte vill förlora mig som säljare och jag inte vill ställa mig helt utan inkomst och sysselsättning.

För övrigt är det en hel koloni av finnar som bosatt sig på min panna. Skulle inte allt sådant där sluta efter puberteten? Suck suck suck.

Jag har bakat en hel massa den sista tiden, så om ni vill komma och fika så är ni välkomna. (Förutsatt att jag känner er och att vi tycker om varandra.) I frysen finns just nu två sorters muffins, banankaka och randig sockerkaka.

Jag är trött och längtar till min sköna säng där det ligger rena lakan och väntar på mig. Vi har faktiskt bäddat med likadana lakan och det känns väldigt sambo-aktigt.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-04-18 22:09:56

Vi kommer gärna på fika någon gång. Men det blir nog till hösten när min kära bror har flyttat dit. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela