emmaterese

- en dagboksblogg -

Det händer inte mycket...

Publicerad 2008-02-12 20:15:13 i Allmänt

... i mitt liv just nu, men jag är rätt så nöjd trots allt. Jag jobbar den här veckan på en högstadieskola i en grannort och dagen idag har varit mycket roligare än mitt snabba gästspel på högstadiet för några veckor sedan. Idag har jag fått planera egna lektioner och vissa av eleverna har jag träffat mer än en gång. Jag "undervisar" nu i svenska och engelska och jag har fått nästintill fria händer att planera veckans lektioner och det är väldigt skoj. Imorgon har jag tre timmars betald planeringstid och det tackar jag verkligen för, det hade inte varit så roligt att behöva göra all planering på kvällarna när jag inte får betalt för det.

Helgen spenderades, som ni redan vet, på Öland med kärleken och jag är sådär löjligt "stjärnor i ögonen och löjligt leende på läpparna- kär" fortfarande och det känns givetvis underbart. På torsdag kommer han hit och då är det Alla Hjärtans Dag och trots att det är en högtid skapad av kommersialismen så tycker jag att det i år är ganska så mysigt trots allt... Han fyller år på söndag och vi ska äta mumsig middag på lördag då jag planerar att laga trerätters. Ska bara komma på vad jag ska laga. Just det, måste komma ihåg att slå in presenterna också så att jag kan sjunga och komma med kaffe på sängen till födelsedagsbarnet.

Vad mer? Inte så värst vidare mycket, men av någon anledning är jag trött som bara den när kvällarna kommer och om det visas ett program på tv som jag vill se, men som inte slutar förrän vid 22, så grymtar jag pensionärslikt och tycker att de ska börja sända tvprogrammen tidigare "så att normala människor kan få somna i tid....." Ikväll ska jag dock försöka mig på att se House och förhoppningsvis somnar jag inte.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela