emmaterese

- en dagboksblogg -

Igår..

Publicerad 2008-02-24 14:09:41 i Allmänt

.. var det melodifestival igen. Jag roas av detta enormt och tycker att årets upplaga har delat ut en del överraskningar helt i min smak. Jag älskar det faktum att Carola inte gick direkt till final och att några av de mest kända namnen i gårdagens delfinal inte ens gick vidare till den andra omröstningen. För övrigt gillade jag de där brudsen "Cocarola", eller "Carambola", eller vad de nu hette. De sjöng inte falsk som Isaksson och de brast inte ut i trallvänlig (?) opera helt plötsligt. Ainbusks bidrag var en solkar ripoff av Tommy Nilsson "Amelia" och vad gör egentligen tjejen i BWO där?

Jag mår bättre nu, mycket bättre men jag snorar mycket och hostar lite fortfarande. I torsdags försökte jag dämpa min äckliga rethosta med äppelvodka men förutom att jag blev väldigt skojig (tyckte jag) så funkade det inte så bra - jag hostade ändå. Jag tänker mycket på tiden i Eslöv nuförtiden och jag saknar den. Det var väldigt bekymmersfritt då, även om det giovetvis var upp och ner även där, men hjälp vad kul vi hade allt som oftast! Jag saknar folket, lokalerna, skolan, lärarna... känslan av att vara på rätt ställe.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Gina

Publicerad 2008-02-24 14:27:28

'känslan av att vara på rätt ställe' vad poetiskt. vad vackert. jag vet inte om jag delar just det citatet men visst, verkligen good times. underbart. många minnen som värmer.

men du, jag skickade precis ett mail till dig. behövde skriva av mig lite. läs om du orkar!

kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-28 18:50:06

Älskar också att Carola inte gick direkt till final! Men kan inte förstå varför alla tokhyllor lille Björn Gustavsson, klart han är kul men sååå jävla briljant är han inte... I alla fall inte innan han höll hyllningssången till Carina Berg!

Postat av: igobananas.blogg.se

Publicerad 2008-02-28 18:50:50

*Pekar* jag skrev senaste inlägget!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela