emmaterese

- en dagboksblogg -

Logik på hög nivå

Publicerad 2008-02-03 20:59:52 i Allmänt

Det unga paret (han och jag alltså) ligger och småpratar sent på kvällen, följande dialog utspelas:

E: Nähe, är det sovdags nu?
M: Tycker du det?
E: Ja, jag är jättetrött...
M: I Finland är det nog sovdags nu... och i Kina..
E: (frågande ansiktsuttryck)
M: (med tillgjord röst) Aaaaaalla små kineser ligger och sover i sina sängar nu.. (plötsligt allvarlig) utom de som är vakna och surfar porr..
E: Hehe, typ fyrtio procent eller nå't då?
M: Jaa, det är nog väldigt många kineser vakna nu...
E: (skrattar högt) Jaha, point being?
M: ja ..  så det är väl egentligen inte lönt att sova...


Vi somnade till sist, efter väldigt mycket flamsande och fnittrande. dugörmigsåglad

Hörs

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-02-13 19:25:38

Hahahaha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela