emmaterese

- en dagboksblogg -

07.16...

Publicerad 2008-01-17 07:23:16 i Allmänt

.. torsdag morgon. Idag ska jag jobba till 17 och det känns helt okej. Jag ska vara med de mellanstora barnen fram till halv fyra och sen ska jag hoppa in till de allra minsta. Efter ytterligare en timme ska jag tillbaka till samma avdelning som tidigare men denna gång tillsammans med de kvarvarande småttingarna, pust vad det blir mycket kanande fram och tillbaka men det blir bra det också.

Jag tycker verkligen att det är roligt att jobba! Visst, det är inte superkul när tjugo barn ska kissa, tvätta händerna, ta på sig bökiga vinterkläder + regnkläder samtidigt, men man får djupandas en stund mellan varje barn så går det bra. Däremot är det fantastiskt roligt när man verkligen når fram till ett barn och ser att man kan hjälpa till att föra tanken vidare eller när man har tid att verkligen observera och se hur fantastiska barn är och hur spännande det är när de funderar och tänker.  Idag ska vi på utflykt till lekparken, vi får hoppas att ingen rymmer eller gör något annat hemskt.

Imorgon har jag en riktig lyxdag. Jag jobbar mellan 8.30 - 11.00 och sen ska jag direkt åka ner till Öland och fira födelsedag. Presenten inhandlades igår i Vimmerby och förhoppningsvis tas den emot med ett glatt leende. Jag har ordnat alla hans födelsedagspresenter också, trots att det är en hel måndag kvar precis idag - skönt att ha det färdigt.

Om tjugo minuter ska jag iväg till jobbet så jag ska fila ner vampyrtänderna och limma på ansiktet ordentligt nu.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2008-01-17 18:56:57

Snart är du här hos mig :) Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela