emmaterese

- en dagboksblogg -

07.20...

Publicerad 2008-01-11 07:28:36 i Allmänt

... fredag morgon och jag tar som vanligt en liten morgonblogg tillsammans med min frukostfil. Ska iväg och jobba snart och när jag slutat vid fyra ska jag ta bilen och åka direkt till Öland och honom. Längtar... Men - innan dess ska det jobbas. Idag är min tid uppdelad på två avdelningar, tre - till fyraåringar på förmiddagen och 1- till treåringar på eftermiddagen, skoj skoj. Gårdagen gick också bra även om jag var lite tröttare med elvatimmarsdagen i kroppen. Jag kan ana att dagen idag kommer att sega sig fram med tanke på att jag kommer vilja att tiden ska gå fort. Varför är det så? Eller, rent logiskt kan jag givetvis räkna ut varför det är så att tiden går mer långsamt när man vill att den ska gå fort, men frågan jag ställer är på ett mer universiellt plan - borde inte evolutionen ha tagit oss längre?!

Nu är mitt glas med lättfil slut, och vindruvorna som jag hade till är också uppätna, så jag får väl ta och sätta lite fart..

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-01-11 08:46:45

Det låter som att det börjar bli en vana att blogga till frukost. Andra läser tidningen men inte du!
Hälsa honom!
Kram

Postat av: Eva J

Publicerad 2008-01-13 13:20:02

Men Emma vad du byter bloggar! Är det denna man ska läsa nu? Hoppas allt är bra med dig. Kram Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela