emmaterese

- en dagboksblogg -

Tisdag 21.50

Publicerad 2008-06-10 21:53:45 i Allmänt

Alldeles nyss tog jag ut mitt livs absolut första makaronilåda. Ja, som jag gjort själv alltså. Sambon lagade makaroner och köttefärssås tidigare och kokade obscent mycket makaroner. Jag hittade ett recept på nätet och slängde ihop en låda på de rester vi hade i frysen; tre skivor stekt kassler, tre wienerkorvar och en liten bit falukorv. Det ser väldigt gott ut och jag hoppas att det smakar lika bra.

Jag är inte lika trött ikväll som jag har varit de senaste dagarna och jag tror att det beror på värmen. Idag har det varit betydligt mer milt klimat här i Kalmar och jag känner mig inte alls lika tagen som jag brukar göra på kvällarna. Vi var inne hela dagen idag på jobbet då det blåste halv storm utanför. En av våra små barn blev omkullblåst och då bestämde jag och barnen enhälligt att vi skulle gå in.

Imorgon är det jobb igen och på torsdag åker vi till Hultsfred. På fredag ska jag träffa Gina och Malin - mina gamla grannar i Eslöv och det ska bli underbart!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-06-11 08:15:25

Blev det gott?

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela