emmaterese

- en dagboksblogg -

Nu är det väl dags..

Publicerad 2008-03-20 10:20:17 i Allmänt

... för lite uppdatering. Jag har spenderat två dagar på jobbet nu och jag lär mig massor varje dag. Jag kunde absolut ingenting om elavtal tidigare men nu kan jag nog briljera över ganska många. Bara det faktum att över 1 miljon svenskar betalar mer för sin el än vad de skulle behöva visar ju på att världen kring el och elavtal är en riktig djungel. Idag är sista utbildningsdagen och på tisdag är tanken att jag ska slå mig ned och börja jobba ordentligt. Arbetsplatsen verkar vara helt fantastisk med många unga och mycket trevliga kollegor. Alla är glada och man peppar varandra och jobbar för att ha en glad och positiv stämning. Mina chefer är kunniga och omtänksamma och jag tror att jag kommer att trivas bra.

Annars bor jag hemma hos svärmor nu tills inflyttningen står för dörren. Det går väldigt bra att bo här men det är ändå skönt att det bara är i några veckor. Jag längtar efter att få flytta till en "riktig" lägenhet. Det är väldigt dyrt att flytta, har jag märkt. Mitt konto sig inte likt men det är en kostnad man får ta helt enkelt.

Snart är det påsk. Han och jag ska göra påskbord och bara ta det lugnt. Det blir inget godis i alla fall även om man inte kan ta ett steg ute i den riktiga världen utan att se alla klarfärgade godisbitar som dyker upp överallt runt påsken.

Fick idag veta att Sofie ska flytta till Kalmar hon också. Skoj skoj skoj!

Glad påsk på Er!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Pappa Jonny

Publicerad 2008-03-20 12:55:12

GLAD PÅSK på er själva.
Ha de bra...

Postat av: Ann Helene

Publicerad 2008-03-22 10:24:12

Glad Påsk från oss också!

Postat av: Gina

Publicerad 2008-03-22 10:29:29

hej igen. bilddagboken är borta. nu blev det blogg. du kommer känna igen dig :) http://everydayisariot.blogg.se/

glad påsk... eller nåt!

cioa!

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2008-03-22 11:59:17

hoppas ni inte har blåst bort där borta på Öland!
låter som om det kan bli kul på jobbet.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela