emmaterese

- en dagboksblogg -

Påskkänslor?

Publicerad 2008-03-22 16:44:09 i Allmänt

Vi slår oss ned vid det fint dukade bordet. På bordet står traditionsenlig mat och utanför viner vinden och snön yr. Efter maten slår vi oss ned i soffan med varsin kaffekopp och väntar på tomt.. ehh.. eller... hur var det nu?

Det är väldigt svårt att skilja påsken från julen i år. Den annars så underbara vårkänslan som brukar infinna sig vid påsk utelämnas tyvärr i år. Nåja, hur som helst har jag för första gången lagat ett eget påskbord, med assistans av honom givetvis. Det är alltid han som lagar maten annars, så nu var det min tur, tänkte jag. Maten blev god och det står nu en massa rester i kylen som ska intas när hungern faller på igen framåt kvällningen - restätning på kvällen hör till! Under måltiden diskuterade vi historia och ämnet kretsade mycket kring Jesus och påsken - med en naturvetenskaplig vinkel då. Jag är inte troende men finner ämnet mycket fascinerande.

Resten av dagen ska bestå av vila och filmtittande. Vi har en hel del godbitar som ligger redo vid dvd:n. Vi var inne i Kalmar igår och kollade filmrean på videobolaget. Jag blev överlycklig när jag hittade några riktiga klassiker - de två första delarna ur "Scream". De har varit slut hos distr. i flera år och jag har bara haft den sista delen i min samling, men - nu stod de där och jag kunde köpa de båda + ytterligare en film för bara 99 kronor. Underbart!

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2008-03-22 22:17:37

Glad Påsk mitt hjärta!
kram

Postat av: Gina

Publicerad 2008-03-23 07:58:55

svårt att skilja påsk från jul... jo 'iår' är det väl lite omvänt. hörde precis på radion att det var 10 minus här, huha. man hadevelat stanna inna. men idag blir det museum.

ät o må väl! tjo.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela