emmaterese

- en dagboksblogg -

Sjukhus, jobb och lägenhet

Publicerad 2008-03-07 21:59:21 i Allmänt

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Jag önskade mig att jag kunde få bli rejält sjuk en gång för alla. Det blev jag. I tisdags fick jag åka ambulans in till akuten i Västervik där de trodde att jag fått hjärnhinneinflamation. De tog prover från min ryggmärg och jag fick läggas in. Det var inte så allvarligt, skönt nog. Jag fick åka hem dagen efter med vetskapen om att det är ett virus som härjar i min kropp. Jag mår mycket bättre nu men jag är långt från pigg. Jag mår helt bra korta stunder för att sedan bli superdupertrött och illamående. Nu ska jag verkligen bli frisk innan jag börjar jobba igen och jag ska vara försiktig med vad jag önskar mig i framtiden.

Jag var på anställningsintervju idag, det gick kanonbra och förhoppningsvis har jag nu jobb från slutet av mars och sommaren ut. Men - man ska inte ropa hej för tidigt, vi får se när hon ringer mig. Hon sa dock att "jag är mycket intresserad av dig och jag har ett team här som du skulle passa in i perfekt!" så det finns utrymme för att hoppas i alla fall. Jobbet är som kundrådgivare hos elbolaget Fortum.

På söndag ska vi på en lägenhetsvisning igen. Om vi bara kunde få en lägenhet så hade allt varit perfekt - förutsatt att jag får jobbet då. Jag längtar efter lite stabilitet i vardagen igen.

Nu ska jag se färdigt på "Världarnas krig", Tom Cruise är lite väl överdriven men det går väl an..

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marcus

Publicerad 2008-03-08 06:46:35

Krya på dig och lycka till med jobb och lgh! =)
Kram kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-03-08 23:44:34

Hej!
Det låter otäckt med sjukdomen. Hoppas att du blir frisk snart. Ta hand om dig! Kramar från Jenny, Anders och Nils.

Postat av: Gina

Publicerad 2008-03-09 15:59:07

hoppas hoppas :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela