emmaterese

- en dagboksblogg -

Hej, igen!

Publicerad 2008-05-10 15:22:04 i Allmänt

Usch usch usch... jag har verkligen varit dålig på att uppdatera den här förbaskade bloggen. Anledningen är att de dagar när det inte händer något specfiellt så känns det inte som läge att skriva och när det har hänt saker så orkar jag inte. Jag får helt enkelt ta de icke händelserika dagarna och skriva om de händelserika dagarna.

Hur som helst så mår jag bra! Jag har äntligen tagit beslutet att skippa jobbet på Fortum helt och hållet. När jag sa det till min chef var det som om en sten lyftes från mina axlar och jag är nu så lättad över att slippa ringa runt till stackare som inte vill bli uppringda. Givetvis kan jag trots detta hjälpa till med elavtalen. Jag kan inte teckna dem åt er, men jag kan råda er till vad jag tycker att ni ska teckna (faktiskt inte Fortum, det finns billigare alternativ.. ) Nu ska jag jobba 25 procent på Kalmar Waldorfsskola! Ett jobb jnag fick efter att ha ringt dit och anmält mig som timvikarie. Jag ska jobba 25 procent samt extra vid behov och det är hur kul som helst! Jag jobbar på förskolan och det är ett underbart ställe med få barn och kunnig personal. Jag mår betydligt bättre nu när jag får jobba med det jag tycker om.

Det är fortfarande underbart att vara sambo! Jag är så kär... Wiiii! Ryggen är också mycket mycket bättre.

Hörs (snart, lovar..)

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2008-05-10 17:26:37

Roligt att höra att ryggen har blivit bättre.
kram

Postat av: Karolina.H

Publicerad 2008-05-10 18:46:37

Hej! Kollar din blogg kontinuerligt, det är trevligt att läsa om din tillvaro, och att du har det bra, undantagsvis för ditt ryggskott, men skönt att läsa att det är på bättringsvägen. Fortsätt vara glad!
För att citera fru S, "nu ska vi vara glada, glaaada". (men utan sarkasm!) kram från K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela