emmaterese

- en dagboksblogg -

Sommarsöndag

Publicerad 2008-05-11 10:28:07 i Allmänt

Så här dags förra året var jag mitt uppe i repetitionerna av den fantastiska pjäsen Människor i Solen av Jonas Gardell. Vilka tider! Jag saknar er verkligen ibland, alla fina Eslövs-människor!

Vädret i Kalmar är, precis som i alla andra delar av Sverige, helt underbart! Solen skiner och det är sommarvärme. Igår köpte vi glass i stan och cyklade ner till havet och satt på en bänk där och myste och solade. Att vi sedan bara hade 400 meter hem gjorde inte saken sämre. Ska man bo vid havet ska man absolut göra det på sommaren!

Idag ska vi över till Öland och äta middag hos G, sambons mamma. Hon ska göra kroppkakor på tio kilo potatis och hennes tre barn är i extas. Kropppkakkor är något väldigt heligt hos Öländska familjer har jag förstått. Det ska bli trevligt att träffa dem och G:s hemmagjorda bodycakes är väldigt väldigt goda!

Imorgon ska jag jobba på förskolan igen. Jippi!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2008-05-11 15:10:00

jag vill gärna veta hur många kroppkakor ni ätit. Är avundsjuk på er som får äta något så gott.
Kram och häls till Gunilla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela