emmaterese

- en dagboksblogg -

Tröttis

Publicerad 2008-05-13 12:15:05 i Allmänt

Jag sov 12,5 timmar! När jag vaknade hade jag sådan där seg huvudvärk som man får när man sover för mycket. Jag hade dock lätt kunnat somna om men jag valde, klokt nog, att gå upp istället. Nu, efter två alvedon och en dusch känner jag mig väldigt utvilad (konstigt vore det väl annars) och jag längtar till jobbet.

De säger att det är svårt att få jobb, jag vet inte om jag håller med. Sedan jag flyttade hit har jag fått tre jobberbjudanden från Kalmar Kommun; handikappomsorgen, äldreboende och hemtjänsten. Jag har jobbat, och slutat på Fortum och imorgon har jag en anställningsintervju per telefon med en kvinna från Lokaldelen. Jag jobbar nu 25% på en förskola och även de vill att jag ska jobba där över sommaren. Visst, det är inga fasta tjänster och inte alltid heltid, men ändå. Jag tycker att det känns bra att bli tillfrågad, men det är oerhört tråkigt att behöva tacka nej till jobb.

Snart ska jag åka till jobbet, kul kul kul. Jag hinner aldrig tröttna på förskolan när jag jobbar så pass lite. Jag kommer dit i några timmar och orkar vara sådär härligt pedagogisk som man egentligen hade velat vara hela tiden men som man inte riktigt orkar när man jobbar heltid.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2008-05-13 14:08:20

hej mitt hjärta.

kul med så många erbjudanden. Förstår att du var trött eftersom du sov så många timmar.

kram,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela