emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 20.38

Publicerad 2009-08-25 20:40:34 i Allmänt

Nu har jag åkt på den förkylning som Maken haft i en vecka. Jag nyser som en galning, har ont i halsen och öronen. Inte direkt svininfluensa men rätt irriterande ändå.

En gammal kompis ringde för några dagar sen och jag har tänkt på det som hon berättade mycket sen dess. Hon har bestämt sig för att utbilda sig inom ett visst yrke, varpå hennes föräldrar har bestämt sig för att inte längre se henne som deras dotter. Enligt dem är yrket som min kompis vill utbilda sig inom inte tillräckligt fint och nu vet hon varken ut eller in. Ska hon följa sin egen vilja och få föräldrarna emot sig, eller ska hon göra som de vill vilket är tvärtom mot sin egen vilja, men då ha kvar dem i sitt liv? Jag har så svårt att föreställa mig hur det är att ha en förälder som inte står bakom en till hundra procent. Jag vet att det inte är alla förunnat, det som jag har. Jag vet det alldeles för väl på alldeles för nära håll.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-25 22:24:17

Attans att sjukor smittar. Krya på dig

Postat av: Ringan

Publicerad 2009-08-26 07:46:26

Hmm knivigt läge för din kompis. Men om de är beredda att inte se henne som deras dotter för ett yrke hon vill jobba med....vart finns kärleken för ens barn då? Varför ska man då rätta sig efter sina föräldrar om de är beredda att gå så långt för ett jobb? Då finns knappast den villkorslösa kärleken där.



Aj aj aj att du har åkt på förkylningen. Själv börjar jag bli mycket bättre nu. Ska gå på mitt första Aikido pass för säsongen. Ska bli jävligt kul att börja igen. Hiiiyah!

Krya på dig!

// Ringan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela