emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 22 dec. 15.41

Publicerad 2009-12-22 15:51:59 i Allmänt

Idag är det två dagar kvar till julafton och när jag vaknade ville jag mest att hela den här dagen bara skulle ta slut. Inte för att det är något egentligt fel med den här dagen utan för att jag längtar så mycket till imorgon. Imorgon ska vi handla på dagen, baka och slå in julklapparna som är kvar. På kvällen ska vi spela bingolotto (enda gången på året som jag gör det) och äta ost och kex och kanske ett glas rött om det inte är alldeles för mycket folk på systemet imorgon. Hur som helst. Dagen idag har ändå gått rätt fort. Vi käkade lunch och sen kom jag på till makens stora förtret att vi skulle julstäda! Till tonerna av julmusik, både traditionell och icke-traditionell så satte vi igång. Nu ställde han ställde precis in dammsugaren i städskåpet och nu är det julfint hemma hos oss också. Skönt.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-12-22 20:32:42

Det låter som om ni haft en bra dag.

Visst är det lättare att julstäda till tonerna av julmusik. det ska pappa och jag göra i morgon.

längtar efter at träffa er.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela