emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 8 dec. 17.13

Publicerad 2009-12-08 17:23:56 i Allmänt

Idag hade vi föreläsning om hur man blir en bra ledare. Spännande föreläsning med många livliga diskussioner där jag givetvis var högst deltagande. Nu är vi inne på sista delkursen och den handlar om socialpsykologi.

Vi har fått våra nya körkort och bankkort och andra viktiga saker med det nya namnet på. Känns roligt men också lite konstigt. Här har man hetat något i 25 år, och sedan gör man inte det längre! Det kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig. Jag ringde csn häromdagen och sa mitt gamla efternamn av ren rutin. Han i andra luren blev rätt förvirrad då han hade mitt nya på sin dataskärm. Men det löste sig rätt snabbt. Jag hade telefontid med min läkare igår och när hon ringde var hon lite förvirrad hon också. "Så det var du! Jag tänkte att jag känner väl ingen som heter så!".

Annars händer det inte mycket alls. Jag är väldigt kär i min man, faktiskt lite extra. Jag kan inte sluta le när jag tänker på honom och det pirrar i hela kroppen när jag får ett sms av honom när jag är i skolan. Vi saknar varandra så fort vi inte är tillsammans och ibland förundras jag över att vi aldrig går varandra på nerverna trots att vi oftast spenderar 24 timmar om dygnet med varandra. Kärlek!

Duärdenfinastejagvetochjagvillalltidvaradinomdulämnarmigsåtänkerjagföljamed

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-12-08 17:46:18

Jag är också extra kär just nu. Fast i min man!

Ses till jul!

Kram

Postat av: Targar

Publicerad 2009-12-08 21:34:31

Är också lite extra kär... I mina Tv-spel!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela