emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 31 dec. 09.01

Publicerad 2009-12-31 09:10:30 i Allmänt

Idag är det nyårsafton och imorgon så är det inte 2009 längre. Vi beger oss in i ett nytt decennium och jag orkar inte skriva något djupt och tänkvärt om detta då det snor som jag skrev om i förra inlägget nu också sitter i bihålorna och halsen.

Hela natten har jag snorat och dreglat och försökt hitta en ställning där det inte kändes som att mitt huvud dunkades in i den bakomliggande väggen. Nu har jag dock orkat mig på en dusch vilket känns oerhört skönt. Till och med snoken verkar ha blivit bättre av denna tvagning.

Jag tänker på min stackars man också. Han måste ha stört sig oerhört på mina snytningskavalkader inatt. Jag försökte oftast att flytta mig från sovrummet för att snyta mig någon annanstans i lägenheten men jag tror inte att det gjorde någon skillnad. Ni ser, jag har ärvt min pappas elefantnäsa. Inte så att våra näsor är direkt överdrivet långa, men vi låter som en elefant när vi snyter oss. Det har det alltid gjort på pappa, och alltid gjort på mig sen jag blev vuxen. Kommer ihåg att jag tyckte det var såååå pinsamt att gå in på någon av skoltoaletterna och snyta mig i högstadiet eftersom alla som stod inom tio meter då skulle få behöra mitt elefanttjut...

Frågade just maken om natten snor. Han har bara hört mig en gång och då somnade han om direkt sen. Skönt.

Idag ska vi göra grekisk middag med lammfärsbiffar på spett med någon sorts potatis och tsatsiki. Gott ju! Det var inte så dyrt med lammfärs som vi hade trott heller. Trevligt. Ska åka iväg till affären sen och handla spett, gurka och något som bubblar utan alkohol (helst champagnefärgat mest för känslans skull).

Nej, nu måste jag gå och fixa mitt hår så det inte torkar och stelnar inne i min handduksturban.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela