emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 13.39

Publicerad 2009-07-30 13:43:09 i Allmänt

Det låg ett flygblad från "Folkfronten" i vår brevlåda. Jag blir så förbannad, och inte så lite förbannad - jag blir så in i helvete förbannad - ja, så förbannad att jag måste ta till svordomar. Jag blir så kränkt! Mer kränkt än förbannad. Det känns som att jag har blivit besudlad av deras äckliga propaganda, det känns som att de lika gärna hade kunnat våldföra sig på mig fysiskt. Det känns som ett grovt övergrepp på mina ideal. Att de anser sig ha rätt att sprida sitt hat rakt ner i vår brevlåda. Att de tycker att det är deras demokratiska rättighet att sprida sitt budskap som är allt annat än demokratiskt. Jag blir så arg, kränkt och ledsen så att jag får tårar i ögonen bara jag skriver det här.

Upp till kamp

Hörs

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2009-08-09 05:13:50

Tråkigt att du tog illa vid dig.Anser du att dom inte har rätt att sprida sitt budskap får du väl rösta på ett parti som vill ha en annan konstitution.Inte kritisera dom som utnyttjar den vilken majoriteten faktiskt stödjer.Du anar inte hur många människor som blir kränkta av att invandrarna går före i bostadskön trots att dom köat i flera år. Hur invandrarna erbjuds special lift ut på arbetsmarknaden bara pga av sin etnicitet. I praktiken existerar inte alla människors värde då den nuvarande regimen gör så stor skillnad på folk och folk till svenskarnas nackdel. Som feminist bör du fråga dig varför antalet våldtäkter började skena just när den utomeuropeiska invandringen tog fart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela