emmaterese

- en dagboksblogg -

I'm back!

Publicerad 2009-03-11 18:50:49 i Allmänt

Hej igen!

Jag har förstått att det är några av er som har saknat mina inlägg på bloggen. Så, jag ska härmed försöka göra ett nytt ryck och komma igång med att skriva igen. Jag kommer troligen inte uppdatera varje dag, men i alla fall några gånger i veckan.

Så, vad händer? Jag läser fortfarande till lärare och är inne på min andra och tredje termin. Jodå, samtidigt. Jag läser nämligen dubbla kurser dels för att spara studieveckor, dels för att se om jag kan. Hittills går det bra och jag är godkänd eller väl godkänd på samtliga uppgifter.
Jag och Mikce bor fortfarande tillsammans och har ett underbart liv tillsammans. Han är den finaste jag vet och jag är så lycklig. Vi förlovade oss den 3:e oktober förra året och nästa år så stundar bröllop, den 22 maj för att vara mer detaljerad.

Imorgon ska vi ha redovisning på en uppgift vi har varit ute och gjort på förskolor. Vi har låtit barnen göra skyltar och sedan reflektera över sitt skriftspråk. Skoj.

Som sagt, jag ska verkligen försöka att skriva mer konsekvent nu. Det känns faktiskt till och med lite roligt :).

Hörs

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-03-11 19:55:11

Hej Emma.. kul att du är igång igen! Oh grattis till förlovningen... verkligen jättekul.... o bröllop... stort.. o roligt =) Lycka till me all planering =) Vill tacka dig än en gång för din omtänksamhet i min pappas bortgång.. det värmer! Kram johanna

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-12 12:11:58

Kul att du är tillbaka i bloggvärlden!

Kram

Postat av: Ann Helene

Publicerad 2009-03-12 13:14:14

Hej Emma! Kul att höra från dig igen! Är det inte tufft med dubbla kurser?

Grattis till förlovningen och lycka till med bröllopsplanerna!

Roligt att möta dig i fredags även om anledningen inte var rolig.

Ann Helene

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-03-12 14:43:33

Va roligt att du skriver igen... Kram!

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-03-12 17:10:25

Roligt att läsa om dig igen. Kul att du är tillbaka med bloggen.

kram

Postat av: Titti

Publicerad 2009-03-13 17:53:48

Grattis till förlovningen och även bröllopet när det är dags.

Tänk att en liten kommentar om bloggen kan göra så många glada. Det var ju tydligen fler som saknat din blogg.

Postat av: CarroKusin

Publicerad 2009-03-14 16:09:49

Hej! Jättekul med bröllop!! Vet inte man kan säga grattis, men jag gör det :) Grattis!Grattis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela