emmaterese

- en dagboksblogg -

Måndag 19.30

Publicerad 2009-03-16 19:36:46 i Allmänt

Jag har varit helt sanslöst produktiv idag. Jag har gjort en massa uppgifter till skolan. Både sådana jag har skjutit på och några som ska göras framöver. Bland annat en uppgift där vi skulle dra paralleller mellan en Shakespeare-pjäs och läroplanen. Ganska otippat men roligt. Hur det sedan är relevant för en blivande lärare att kunna jämföra Shakespeare med läroplanen vet jag inte. Jag tror att det mer handlar om att utöka sin allmänbildning.

Annars är det tvättdag idag. Sambon är alltid så grinig de dagar vi ska tvätta. Trots att det egentligen inte tar så mycket tid att göra själva tvättandet så tycker han att det förstör hela dagen och att man inte kan göra något annat. Snart ska han dock hämta de sista handdukarna som snurrar i tumlaren och förhoppningsvis blir han lite muntrare då. Inte för att han på något sätt är otrevlig mot mig, men han suckar och pustar väldigt mycket så fort han måste gå ner till tvättstugan. Jag tar hand om tvätten väl uppe i lägeneheten, jag hänger och viker. Vi har delat upp det så.

Följande samtal tog plats innan vi somnade igår:

Sambon: Jag åt en kebabrulle som explodera förut.
Jag: Som exploderade?
S: Ja, jag tyckte att det var så lite sås i den när jag åt men när jag tog sista tuggan så sprutade det ut en massa sås som samlats i botten.
J: Jaha. De borde göra tjockare sås att ha i kebabrullarna.
S: ... eller inte lägga i så mycket.
J: Vore det inte bättre med tjockare sås?
S: Hördududu lilla gumman, jag kan minsan mina kebabrullar. Jag har ätit det från Ystad i söder till Haparanda i norr.
J: (skrattar)
S: Kebab ´02, kallade vi den turnén. Det var jag och Carl-Jan som var ute för att utse landets bästa kebabrulle. Det var tider det!
J: (skrattar) jaha du.
S: Godnatt Plutten
J: Godnatt Skrutten

Är det bara vi som pratar om sådana livsviktiga saker innan vi ska somna, eller är detta förekommande hos fler par? Skriv gärna och berätta. Vad pratar ni om innan ni ska sova?

Hörs

Mamma: Jag ska tatuera in en kvinnosymbol på armen i svart. Det har jag velat ha i flera år och nu är det dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela