emmaterese

- en dagboksblogg -

Söndag 21.45

Publicerad 2009-03-29 21:54:25 i Allmänt

Jag tycker att Sverige ska sluta massproducera polisfilmer. Beck, Wallander, Maria Wern och Van Veeteren. Jag blir fajktiskt ganska uttråkad. Kan inte svenska filminstitutet förnya sig lite? De senaste åren så är det polisfilmer och Arn som har skapats och de filmerna ligger verkligen i varsin ände av pengaskalan. Polisfilmer som man spelar in simultant för att spara så mycket pengar som möjligt, och Arn-filmerna som är de dyraste filmer som spelats in i Sverige. Varför inte satsa på något lite mittemellan?

Jag hade totalt missat "Kill Bill" ett och två som kom ut för några år sedan. Jag tog för givet att de var tråkiga och inget för mig, tills sambon bestämde sig för att jag skulle se dem igår. De var verkligen superbra och jag är väldigt glad att jag har sett dem. Jag rekommenderar dem verkligen till dem som inte har sett dem. Andra filmer och serier som jag inte skulle ha fått upp ögonen för om det inte vore för sambon är:
- The Office (Brittiska versionen, givetvis. Helt underbar pinsam humor, Ricky Gervais är fantastisk!)
- Band of Brothers (Fantastisk serie som handlar om E-kompaniet under andra världrkriget, bland annat när de landstiger i Normandie och när de hittar de första koncentrationslägren, mycket bra!
- Mord i sinnet (Mycket underhållande och spännande deckarserie från England)
- Ice Age (Jag gillar egentligen inte animerade filmer, men de här är väldigt roliga)
- Oz (tv-serie om livet i fängelset)

Det är roligt när man får vidga sina vyer lite, det är det som är härligt i mötet med andra. Just nu längtar jag efter att "Änglar och Demoner" ska ha premiär. Tänkte bjuda hit min lilla mamma så att vi kan se den tillsammans. Vad sägs, mamma?

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2009-03-30 13:44:44

jag kommer naturligtvis på stört! längtar mycket efter den filmen. går hemskt gärna med dig.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela