emmaterese

- en dagboksblogg -

Måndag 12.38

Publicerad 2009-05-25 12:44:56 i Allmänt

Vi har precis kommit hem från citygross. Vi handlade för 2600 kronor! Tvåtusensexhundra kronor!! Det är massor med pengar det.. Men, å andra sidan är vår innan så tomma kyl och frys nu helt full av bra och nyttig mat. Japp, inga onyttigheter till Emma. Midjan har minskat med sju centimeter på två veckor. Nu gäller det bara att hänga i.

Just nu håller jag på och blonderar (!!) håret. Kände att jag ville göra något kul med mitt hår som varken är långt eller kort och som mest hänger i en slags sorglig "ickefrisyr". Vi får se om jag kan lägga ut en bild sen, det beror på hur resultatet blir. Kanske blir orange. Hehe. Vi får se. Om en halvtimme ska jag skölja ur.

Jag var hos mamma och pappa i helgen och hade det riktigt lugnt och skönt. Vi hyrde film och pratade mycket bröllop. I fredags var det nämligen precis ett år kvar till den stora dagen. Det känns helt fantastiskt och jag och sambon längtar så mycket och pratar om det hela tiden.

Sen ska vi göra kålpudding för första gången. Vi tycker båda att det är väldigt gott men vi har aldrig lagat det själva. Men nä'r jag såg högen med vitkål på citygross så bestämde jag mig för att nu är det dags!

Jag mår faktiskt riktigt bra, och har gjort de senaste två veckorna. Jag fick lite ångest i fredags men annars har det varit väldigt lugnt. Jag har inte hetsätit eller ätit godis på två vexkor förutom några kex som jag åt hos föräldrarna. Det gör att jag känner mig gladare och mår bättre med mig själv. Jag hbar fått core-stärkande övningar av Dr Maria och dem gör jag flera gånger varje dag medan sambon hejar på. Han är det bästa stöd man kan ha. Han är allt.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-25 12:49:55

Du gör mig glad!

Postat av: Johanna Roos

Publicerad 2009-05-25 21:14:13

Kul att höra att du mår bättre Emma. Du är duktig tycker ja....härligt att höra om dina tankar om bröllopet... =) Kram kusin Johanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela