emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 18.13

Publicerad 2009-05-27 18:19:16 i Allmänt

Jag och sambon var på apoteket idag för att hämta ut min nya medicin. Vi tag en lapp och satte oss ner och väntade på vår tur. Vi lade båda märke till att det stod en man bakom en av diskarna och vi kom att prata om hur konstigt det är att det har blivit så kvinnodominerat inom apoteket då det förr var ett helt klart ett mansyrke. Det blev tillslut min tur och jag fick gå till den kassan där mannen stod. När jag kom fram och hade gett honom mitt leg så sneglade jag ner mot hans namnbricka och man kunde ju ge sig tusan på att han var CHEF! Givetvis måste det vara så att om en man jobbar inom en kvinnodominerad sfär så måste han ju vara CHEF! Varför annars skulle han arbeta där?! Jag blev så trött i mitt feministhjärta.

Elina: Kommer du inte ihåg när Malin och Gina höll på att bleka Malins hår på internatet? Jag tror de blekte hennes hår betydligt fler gånger än vad jag gjorde. Men - jag ska vara duktig och lyssna på frisören och köpa en inpackning. Har du något tips på någon bra, som inte är jättedyr? pussochkram

Hörs

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2009-05-28 21:17:59

struntar la i vad de gjorde för dummadumma saker! ;)

det ska räcka att bleka en gång, bara man vet när det är dags att skölja! och det blir alltid ljusare i botten för där är det varmast, därför ska man lägga botten sist! :)

Postat av: elina

Publicerad 2009-05-28 21:19:00

glömde: loreals gula inpackning är super! repair någonting heter den! helt klart värd pengarna! annars goldwells 2mins inpack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela