emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 17.48

Publicerad 2009-05-14 17:52:11 i Allmänt

Jag blev lite ledsen och gnällig innan jag skulle åka till Valnöten tidigare. Jag ville inte alls åka och ångesten byggdes upp mer och mer för varje minut. Då kom sambon på att vi skulle planera något roligt som vi kunde göra efter att jag haft min terapi. Vi funderade en stund och kom sedan på att vi skulle köpa ett nytt tv-spel och spela när vi kom hem. Sagt och gjort - vi åkte in till stan efter Valnöten och köpte ett spel på rean. Spelet heter RAYMAN och går ut på att man ska knocka en massa galna kaniner.

Här är Rayman i egen hög person:



... och här är en av kaninerna:



Spelet är väldigt roligt och lagom avancerat. Man får göra små spelutmaningar hela tiden och det handlar om allt från att hoppa hopprep till att dränka kaninerna genom att spruta in morotsjuice i deras simglasögon.

Det jag ville komma till med det här inlägget är att det funkar bra för mig att veta att det blir något roligt, efter det jobbiga. Yttre belöning, som behavioristerna skulle säga. Givetvis går dte inte att köpa ett nytt tv-spel varje gång något är jobbigt, men idag fick det bli så.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-15 06:33:08

Spelet verkar tokroligt, alltså roligt på ett tokigt sätt.

Jag hoppas att du snart känner en förbättring.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela