emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 1 okt. 21.52

Publicerad 2009-10-01 21:56:25 i Allmänt

Vi ser reklam om de nya Johan Falk-filmerna... Maken:

- Jaaaa (suck)... det är ju precis vad Sverige behöver - en ny polisfilmsserie!

Och, ärligt talat Sverige, är vi inte färdiga med detta nu? Beck har terroriserat oss sen 1976 och Wallander, Huss, Van Veeteren och nu Falk är bara copy cats i sammanhanget. Snälla ni, kan vi inte gå samman och bojkotta dessa skämt till filmer nu? Sverige har ju bra filmmakare! Låt dem få lite av Svensk Filmindustris pengar så att vi kan producera lite mer kvalité. Jag vet att vi svenskar älskar våra deckare, men kan vi inte låta dem förbli i bokform? Måste varenda en filmatiseras? Nyss hörde jag att Måns Kallentofts böcker om Linköpingspolisen Malin också ska bli film. Jag tycker mycket om de böckerna, men snälla, bespara oss filmerna. Snälla.

Kom igen nu.. Ropen ska skalla - bra film åt alla!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mattias

Publicerad 2009-10-01 22:33:50

Jag håller med dej helt och hållet, Emma. Att Kallentofts böcker blir film är dock inget som förvånar mig då framför allt Midvinterblod håller hög nivå.

Postat av: Carro

Publicerad 2009-10-01 22:40:15

Du Emma nu tycker jag inte om dig lika mycke längre;) Dom filmerna är jättebra tycker jag!!! Så ge dom en chans:D kramar Carro Din gamla vän i Hultan;)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-10-01 22:59:49

Carro! Vi hade denna diskussion på möhippan, på bröllopet och så nu. Vi kommer nog aldrig enas om detta, tror jag. Men jag tycker i alla fall om dig trots att du gillar dåliga filmer ;). Stooor kram

Postat av: Ringan

Publicerad 2009-10-02 08:52:58

Jag skulle gärna vilja se mer film som handlar lite mer om den svenska historian. När Gustav II Adolf stred nere i 30 åriga kriget, När Karl X Gustav tågade över stora bält. Att kanske få följa en soldat i den svenska armén under denna stormaktstid. Hur levde de? Sedan kan man ju gärna också göra en film kring när Sverige blev just Sverige? Jag menar Gustav Vasas liv är ju ett äventyr i sig, när han håller på att skida runt i Dalarna och skapar ett uppror mot danskarna osv. Det hade jag gärna velat se en film om. Finns ju skit mycket spänning kring det! :D Vi har iaf en mäktig historia att bygga egna filmer kring, vi behöver inte vara som jänkarna att sno andra länders historia och förvränga dem lite så att det passar det amerikanske folkets smak. Oj vad långt detta blev O_o.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela