emmaterese

- en dagboksblogg -

lördag 19 sep. 14.42

Publicerad 2009-09-19 12:17:51 i Allmänt

Jag är verkligen mot dödsstraff. Jag tror inte att det hjälper att ha ihjäl den som haft ihjäl. Öga för öga-tänket är alldeles förlegat i mina ögon. Dock funderar jag på artikeln som jag länkar till här under. En man i USA skulle avrättas, och försöket till avrättning avbröts då bödlarna inte fick in någon venkateter i hans arm för att spruta in nervgifet i, avrättningen sköts då upp i tio dagar. Nu vill hans advokat stoppa avrättningen helt eftersom de anser att "den smärta som hans klient utsatts för strider mot konstitutionen", alltså smärtan när nålen stack honom flera gånger om. Jag håller absolut med om att avrättningen borde stoppas men jag tycker att det är konstigt att det ska vara värre att sticka någon med en nål i ett par timmar, än att döda dem! Har inte den Amerikanska konstitutionen lite att ändra och fixa till då? Snacka om felprioritering. Ja, ni få läsa själva och se vad ni tycker. Själv tycker jag att det känns mycket konstigt.

Avrättningen stoppas - igen


Kommentera gärna detta. Alltid roligt att se vad ni andra tycker i politiska frågor :)

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2009-09-19 14:44:52

Håller verkligen med dig.

Konstigt att anledningen till att INTE avrätta ska bero på svårigheten att sätt en nål i mannen.

Eftersom man i USA har dödsstraff, kan man fundera på om han ska slippa sona brottet han är dömd för, p.g.a att han är svårstucken, hur ställer sig rättsväsendet till det? Anser precis som du att de har många saker de borde se över i sin konstition.



Kram

Postat av: Johan Fransson

Publicerad 2009-09-19 21:29:22

Självklart ska domen verkställas !! Med tanke på vad han blev dömd för så kan han gott ha lite ont efter lite nålstick, det gör nästan det bara bättre!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-20 12:36:09

Är emot dödsstraff och håller med om att detta är konstigt.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-09-20 20:52:40

Hej. Håller med dig. Men kan tycka att smärtan (ej där nålen har stuckit honom) utan med den psysiska att han ska dö, att han ska lämna jordelivet. DET är väl smärta om ngt..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela