emmaterese

- en dagboksblogg -

lördag 26 sep. 16.42

Publicerad 2009-09-26 16:48:15 i Allmänt

Jag såg en kort stund på Americas got Talent idag på förmiddagen. En av domarna är David Hasselhoff (Ni vet, gamla Baywatch-hunken) som uppenbarligen hade haft tänkarkepsen på då han utbrast: "Don't hassel with the hoff". Kanske hade de som gjort radioreklamen för ICA i Berga haft samma tänkarkeps på sig när de kommit sloganen "Jag kan inte bärga mig!". I de flesta sociala sammanhang går sådana skämt bort med ett "åååååhhhh.. så dåligt!", men inte på radio och inte på AGT.

Vi var på teater igår; Freuds Cigarr. Jag blev väldigt förvånad över humornivån hos kalmars finkulturella:

Freud: Bla bla bla anal bla bla...
Kalmars Finkulturella: Nämen.. håhåhå...
F: Bla bla bla kuken bla bla bla...
KF: Nämen.. hihihi..

Det var spännande att märka att dessa människor ligger ljusår efter i humor.

Idag var vi en sväng på Öland och åkte runt i några timmar och tittade på allt folk som var ute på skördefesten. Hade vi köpt en pumpa från varje litet ställe som sålde sådana hade vi nog haft med oss minst 25 stycken pumpor hem.

Mattias: Jag har precis kommit över spärren att våga gå till gymet och vara lite anonym bland maskinerna. Det kommer nog dröja ett tag innan jag kommer över spärren att svettas i grupp också. En sak i taget. Små kliv framåt. Men tack för tipset!

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela