emmaterese

- en dagboksblogg -

söndag 10.45

Publicerad 2009-09-06 10:52:19 i Allmänt

Jag kan inte bestämma mig för om den stress jag känner inför skolan är befogad eller inte. Enligt maken så stressar jag i onödan. Men - han är ju kungen av att inte stressa. Han kan vänta med att göra saker till sista miuten och inte stressa en sekund innan dess. Jag är inte sådan. Jag vill göra saker i god tid och jag vill absolut inte bli överrumplad med en massa saker som jag glömt medans jag fortfarande har saker kvar att göra av de jag kommit ihåg. Jag har dock tagit det lugnt med läsandet nu i helgen. Ska nog läsa lite ikväll när maken är och leker med sina små gubbar.

Jag har ont i sidan. Inte riktigt i ryggen, inte riktigt i magen. Idag har jag feber också. 38,3, så jag har ringt sjukvårdsupplysningen och de ska ringa upp om 45 minuter. Det verkar som att det är många som ringer dem nuförtiden. Kanske svininfluensan som gör folk lite extra nojjiga? Jag mår väl inte sådär jättedåligt, men lärde mig när jag hade gallsten att "mag"ont och feber inte är den bästa kombinationen. Så vi får se vad de säger när de ringer.

Jag tänkte puscha lite för den dansa serien "Livvakterna" som visas vid nio på onsdagar på ettan. Mycket bra serie som är värd varenda minut av din tid. Jag tror att repriserna går på måndagar, så om du ser på reprisen imorgon så har du bara missat ett avsnitt. Det är en ordentlig resumé innan också.

Nu ska jag klä på mig och åka en sväng till affären. Det är överraskning på gång idag förstår ni. Berättar mer sen.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela