emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 24 sep. 14.21

Publicerad 2009-09-24 14:26:32 i Allmänt

Idag var det tolv dagar sen jag tränade! Usch. Men, jag har verkligen inte orkat nu när jag varit så mycket sjuk. Idag var jag på friskis i alla fall och det var helt okej. Jag fick sänka vikterna på två av maskinerna, annars så kunde jag ha kvar samma motstånd på resten. Det var ju skönt i alla fall. Det var väldigt segt att komma iväg, ungefär som det kändes i början, men förhoppningsvis blir det lättare snart igen.

Det är väldigt lite tjocka människor på friskis. Det är typ jag. Lite konstigt med tanke på att det är ju vi tjockisar som kanske behöver vara där allrs mest. Men - det känns så sjukt obekvämt att vara på ett gym när man är tjock. Det känns som att alla vältränade spännisar tittar på en med avsmak och sneglar på hur lite vikter du egentligen orkar med. Nu känns det dock inte så jobbigt längre. Jag har märkt att alla tittar på alla, mest för att man inte har så mycket annat att göra när man vilar mellan seten, och skulle någon ha något att säga om min vikt, så låt dem göra det då, bara jag slipper höra. Tror dock att de flesta tycker att man är modig som vågar gå dit. Jag är ju verkligen ensam om att vara tjock och på gymet, de andra är alla mer eller mindre vältränade.

Idag var jag på stadbiblioteket och pluggade med H och J inför tentan imorgon. Nu väntar lite frukt och sen ska jag fortsätta plugga på egen hand. Känns dock rätt okej. Vi såg en av våra kursare på bibilioteket idag som precis hade varit och lånat boken, så mer förberedda än honom kommer vi vara i alla fall.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mattias

Publicerad 2009-09-26 12:51:51

Har du testat att köra pass i grupp istället för att köra eget? Personligen tycker jag att det är lättare att motivera sig då och man kan ändå träna på sin egen nivå. De ger flera alternativ på övningar som har olika svårighetsgrad. Passen finns dessutom i olika svårighetsgrad. Jag tycker den träningen ger mer och man får bra hjälp av instruktören.



Hoppas allt är bra annars! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela