emmaterese

- en dagboksblogg -

4 dec. 12.19

Publicerad 2010-12-04 12:29:17 i Allmänt

Jag tycker att årets julkalender verkar riktigt fin och mysig. Jag har bara sett de två första avsnitten men tänkte se de andra två på svtplay någon gång under dagen. De två avsnitten jag har sett påminner lite om hur julkalendrarna var när jag var liten. Det finns väldigt många likheter med Mysteriet på Greveholm till exempel :). Dock har jag för mig att julkalendrarna utspelade sig kring jul förr? Att det var samma datum i kalendern som det var på riktigt? Visst var det så? I alla fall var det så i Sunes Jul, Jul i Kapernaum, Håll Huve't kallt, Kaspar i Nudådalen och Pelle Svanslös. Ni kanske vet någon mer?

Igår åt vi något riktigt smaskigt till middag. Jag har varit sugen på lövbiff i många veckor men vi har inte ätit det då jag alltid blir så snål när jag står i butiken och ser vad det kostar. Det är verkligen ett dyrt kött. Men - igår slog vi till och handlade en förpackning med nio små tunna lövbiffar (de har ju fått sitt namn av en anledning) för drygt 100 kronor. Men sen åt vi med andakt och njöt riktigt ordentligt också. Sen har vi ju kött till två middagar till sen. Till köttet åt vi något som vi nästan alltid hade till när jag var liten; pommes och persiljesmör. Jösses vad gott det var! Ikväll blir det fajitas - också en favorit!

Jag har visst lovat maken att jag ska se sista Star Warsfilmen med honom nu. Dock har han sett två Harry Potterfilmer med mig de senaste två dagarna så nu får jag "betala tillbaka". Så är det att vara gift :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela