emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 3 feb. 13.38

Publicerad 2010-02-03 13:43:21 i Allmänt

Maken gick iväg för att handla lite och ringde mig ganska snart efter att han gått.

Jag: Heeeejjjj...
Maken: Hej Plutt. Jag kollade just posten, vi har fått brev från försäkringskassan...
J: Jaha?
M: Det var om bostadsbidraget... vi har visst fått för mycket pengar..

(Nu frös mitt blod till is och jag fick en rejäl klump i magen samtidigt som jag såg hur våra redan otillräckliga pengar flaxade iväg)

J: Nej.... (vågar knappt andas)
M: Men... det var visst mindre än tusen kronor som det skiljde på så de behöver inte få tillbaka pengarna!
J: Ååååååååhhhhhh - GUD VAD SKÖNT! Varför sa du inte det med en gång? (skrattar lättat)
M: (skrattar) Jag tyckte att du också skulle våndas lite precis som jag gjorde när jag läste brevet.

Jo, våndades gjorde jag verkligen. Tack försäkringskassan!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2010-02-03 18:59:42

Men usch då.. Det var ingen snäll man du hade då.. hehe.. Räckte det inte med att enbart han våndades?:P

Postat av: Ringan

Publicerad 2010-02-08 00:33:28

Skönt att höra att ni inte behöver betala något :). Själv åker jag på en återbetalning på 6500....det sved rätt rejält...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela