emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 16 feb. 22.17

Publicerad 2010-02-16 22:27:39 i Allmänt

Idag skulle jag egentligen ha varit i skolan, men jag gjorde misstaget att åka och handla på coop, inför en viss födelsedag imorgon, och lyfte troligen alldeles för mycket än vad jag egentligen borde ha gjort. Halvvägs genom affären kändes det att det blev varmt och kladdigt innanför mitt bandage och jag blev livrädd för att jag hade brustit och börjat blöda så jag handlade färdigt så snabbt jag kunde, åkte hem och var gråtfärdig och ledsen, men det var nog bara lite vätska som kommit ut för jag såg inget blod. Jag åkte dock aldrig till skolan då jag var lite skärrad och hade ont. Ingen bra idé att åka och handla och lyfta saker en vecka efter bråckoperationen alltså. Inte för att jag handlade så tunga saker egentligen, men det räckte visst.

Imorgon fyller min man 30 år, men vi ska fira med måtta. Han tycker inte att det är roligt att fylla år. Han ska få lite småpresenter av mig och en stor present av mamma och pappa, och så ska vi nog köpa varsin prinsessbakelse, för det är hans favorit.

Jag har ikväll också skrivit en av de två uppgifter som ska vara inlämnade till fredag. Den mindre v de två är nu klar och så har jag bara tentan kvar nu, men jag har tre dagar på mig så det ska nog gå bra.

På lördag ska vi hem till svärfamiljen och fira maken med en hel hög med kroppkakor, också hans favoriter. Det ska bli skoj. Det är alltid skoj att träffa dem.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-02-17 14:27:28

krama Mikael från mig och pappa.

Skönt att du har gjort en del av uppgifterna och att du är lite piggare.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela