emmaterese

- en dagboksblogg -

fredag 1 jan - 2010, 12.12

Publicerad 2010-01-01 12:14:01 i Allmänt

Gott nytt och god fortsättning! Hoppas att ni hade en mycket trevlig kväll igår. Det hade vi! Vi satt i soffan och kollade på PB hela kvällen och hade det supermydigt. Jag lyckades hålla mig vaken till tolvslaget då vi stod vid fönstret, skålade i flädercider och tittade på alla fyrverkerier. Vi bor i ett rätt välbärgat område här i kalmar och det märks inte minst på alla de enorma och stora fyrverkerier som var och vartannat hus har. Vi såg säkert minst 35 000 spänn som, bokstavligt talat, gick upp i rök. I vissa fall var nästintill hela himlen täckt av sprakande härligheter. Men - vi klagar inte, det var väldigt fint! Vi gick och la oss när raketerna tystnat, då var klockan 00.15. Skönt!

Jag har sovit väldigt bra inatt, och detta tackar jag mina nya tabletter för. Jag var och köpte "Sinova" på apoteket tidigare under gårdagen. Sinova ska hjälpa vid förkylningsbesvär och se till så att man inte är så täppt och att man lättare kan snyta ut allt som finns där inne (och som förökar sig i rekordsnabb hastighet). De funkar verkligen! Jag blev helt paff igår när det bara efter ett par timmar efter första tabletten började lätta i näsan och bihålorna och jag kunde andas utan en massa nässpray. Det är ett naturläkemedel och jag trodde inte att sådana kunde hjälpa så mycket! Såhär ser förpackningen ut:



Vi ska se till att alltid ha dem hemma så att man kan ta dem så fort man börjar känna sig förkyld. De är dock inte lämpliga för barn under 12 år.

Nu ska jag tillbaka till soffan och se ännu mer PB. Det är spännande i kvadrat!

Hörs

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2010-01-02 15:48:56

Jag håller med om sinova.. det är mirakeltabletter,, john o mamma har tagit de i några dar o e helt friska nu,,, ja har de alltid hemma.. o haft i ett par år... så ja som sagt.. ja håller med... =) Gott nytt år på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela