emmaterese

- en dagboksblogg -

lördag 16 jan. 13.12

Publicerad 2010-01-16 13:15:54 i Allmänt

Det var visst bara systern som hade lust/kunde att hjälpa mig med mitt magonda. Hon tycker att jag ska till doktorn - Icke - svarar jag! Så ont gör det inte.

Igår var lilla svägerskan här en stund och vi åt mat, spelade buzz och hade det väldigt trevligt. Det är roligt när hon kommer hit. Vi kollade på På spåret också och som vanligt kunde jag inget alls. Det har varit några program då både jag och maken har kunnat svara på en hel del frågor (Bland annat om vad Fredrika Bremers tidning bytte namn till, "Herta!", utbrast jag utan att egentligen veta var det kom från, och mycket riktigt, "Herta" var rätt svar!) Men - igår kunde vi ingenting, jo, maken kunde säkert ett par frågor men eftersom jag inte kunde någon då fick det liksom överskugga också hans resultat. Om inte jag kan, så kan ingen. Basta.

Igår hade vi ett väldigt roligt avslutande seminarie på skolan och det kändes både roligt och lite vemodigt att nu är det slut. Det ska bli jätteroligt att börja den nya kursen, men tråkigt att mina studioegruppskompisar inte följer med.

Idag har vi inget planerat. Maken sov till nu och innan vi vet ordet av så är det mörkt och det börjar kännas som kväll. Dagarna går väldigt fort på det sättet.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-01-16 14:14:16

Hur kan man sova till 13?

Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-01-16 14:48:30

Om man är vaken till tre så är det inte så svårt :).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela