emmaterese

- en dagboksblogg -

13 juli. 17.29

Publicerad 2010-07-13 18:02:19 i Allmänt

Som sagt, nu har äntligen vårt internet och vår tv kommit igång. Telia ha varit väldigt slöa med att få saker och och ting att fungera. När vi väl fick hem vårt modem, en månad efter att vi beställde det, så var det inget som funkade. Istället fick maken ringa till telia med några dagars mellanrum i ett par veckor. Varje gång han ringde fick han olika svar om vad det var som inte funkade och idag såg vi att det lyste en extra lampa på modemet och slog snabbt på tv och dator för att kolla om vi hade intenet och det hade vi! Woooohoooo!

Annars så jobbar jag mest nu. Jag trivs verkligen super på jobbet och önskar att jag kunde fortsätta jobba där till hösten också. Det kommer troligen inte att gå, men man kan ju alltid hoppas. OM jag inte kan vara kvar på precis det stället så kanske jag kan få vara någon annanstans... nåja, vi får se. Skolan finns ju alltid kvar och väntar om det inte blir mer jobb..

Precis som de flesta andra så håller jag på att smälta bort i värmen. Igår var jag på stranden med jobbet och trots att jag smöjde flitigt med solskydd så är jag rejält bränd på axlarna och ryggen. Det gör inte sådär jätteont men det stramar och drar som bara den. På jobbet är det helt sjukt varmt och där kan man ju inte heller bara sitta och sega framför fläkten som man gör hemma. Där ska man ju vara alert och med hela tiden. Det är superroligt, som sagt, men igår när vi hade varit på stranden i flera timmar så var jag väldigt trött och varm. Skoskav hade jag också...

Just det! Eva ville ju ha en förklaring till varför mamma och jag skojade om MER-flaskan jag lagt upp en bild på. Jo, det var så att under en period så åkte jag och mamma mycket till sjukhuset i Västervik, det var något med mina leder. På hemvägen stannade vi ofta på affären och handlade lite dricka till vägen hem. Varje gång handlade jag MER med passionsfruktsmak och varje gång jag öppnade flaskan i bilen så höll lilla mamma på att kräkas. Hon hade aldrig luktat på något vidrigare! Jag älskade den drickan dock... Den försvann spårlöst en dag och jag upptäckte nyligen, till min stora glädje och till mammas stora fasa, att den har kommit tillbaka! Dock har de blandad den med grapefrukt så den är inte riktigt lika god som på den gamla goda tiden. Hehe. (Jag bara måste smyga upp en sådan flaska ur väskan nästa gång jag och mamma åker bil tillsammans... ).

Nu ska jag surfa vidare. Jag har nästan glömt vilka sidor jag brukade gå in på dagligen. Såg att en av mina favoritbloggar blivit nedlagd. Sorligt med jag sant.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-07-13 23:30:31

Jag läser din blogg.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela