emmaterese

- en dagboksblogg -

18 juli. 20.14

Publicerad 2010-07-18 20:27:15 i Allmänt

Min helg har varit helt underbar! Mamma och pappa kom i fredags och efter att ha fikat och snackat åkte vi in till Hansa City. Mamma och jag gick en kort sväng inne på Modehuset medan pappa gick och kollade på ny dator. När alla var färdiga med det så intog vi CityGross och handlade en hel kundvagn full av mat. Sedan åkte vi hem, grillade och satt på balkongen och pratade och pratade. Vi kom i säng runt halv ett.

Lördagen började med ett riktigt oväder som vi väntade ut. När regnet lättat så åkte vi in till Hansa City igen och denna gång blev det inhandling av ny dator att ta hem till Hultsfred. När det var klart åkte vi in till stan och åt en delikat lunch på Stekhusets uteservering. Gå dit om ni vill ha en underbart god middag om ni är i Kalmar någon gång. Jag fick köpa en halv portion utan problem, han verkade inte vara förvånad över att jag frågade. När lunchen var uppäten åkte vi tillbaka till Rocken men tog en omväg och kollade in Revsuddens lilla hamn. När vi var på väg hem kom regnet och åskan tillbaka, så vi hade verkligen tur med vädret under vår tripp till staden. Väl hemma så tog vi det lugnt, kollade på Avatar och kollade roliga klipp på YouTube. En skön och lugn kväll helt enkelt.

Idag kom maken hem tidigt på morgonen, trött men glad efter sin spelhelg med gänget och vi åt en supergod söndagsmiddag som mamma lagat innan föräldrarna åkte hem till Hultan igen. En superhelg, helt enkelt!

I eftermiddags så sov maken i några timmar (det var välbehövt efter att ha varit vaken hela natten mellan lördag och söndag) och sen har vi bara slappat och kollat på film. Nyss gick han och la sig för natten men jag har väl inga planer på att gå och lägga mig än på några timmar.

Jag är ledig imorgon också och sen börjar jobbet igen. Det ska bli skoj det också :).

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-07-18 20:49:55

Tack själv miitt lilla hjärta.

Vi har haft en fantastisk bra helg.

Jag föratår om Micke är tröt:).

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela