emmaterese

- en dagboksblogg -

1 mars. 17.40

Publicerad 2010-03-01 17:49:20 i Allmänt

Det spelar verkligen ingen roll hur många gånger jag ser ett avsnitt av Grey's Anatomy. Jag gråter varje gång.

  • När George hoppar upp bakom Bailey när hon ska föda sitt barn och får henne att orka trots att hennes man ligger med öppen hjärna i en operationssal, och hur hon döper sin son efter George sen. Jag gråter.

  • När Meredith har stått med handen i kroppen med bomben och sedan sett hur den exploderat i händerna på bombkillen, och Izzie och Cristina hjälper henne efteråt i duschen när hon är närmast katatonisk. Jag gråter.

  • När Cristina har fått sitt missfall och ligger i sängen och bara gråter men låter ingen röra henne, och Burke kommer in, tar av sig kavajen, och helt sonika lägger sig i sängen bredvid henne och kramar och kramar. Jag gråter.

  • När Denny, som precis friat till Izzie och hon svarat ja, har dött och Izzie ligger på golvet i sin fina balklänning och önskar att hon också kunde dö och Karev kommer och lyfter upp henne. Jag gråter.

  • När den unga vita kvinnan och den äldre svarta mannen som sitter spetsade på varsin sida av en järnpåle ser in i varandras ögon och vet att bara en av dem kommer att vakna igen när pålen väl är borta. Jag gråter.

Det här är bara de scener jag kommer på direkt men jag vet att det finns många, många fler. Har ni fler förslag på höjdpunkter som man gråter till?

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela