emmaterese

- en dagboksblogg -

28 mars. 10.31

Publicerad 2010-03-28 10:42:35 i Allmänt

Ni har väl inte glömt att ställa fram klockan? Det gjorde nästan vi... :S.

Jag ska ju skriva b-uppsats i slutet av den här terminen och det är något som jag sett fram emot väldigt mycket. Jag älskar att skriva uppsatser och jag har valt ett ämne som jag verkligen brinner för. I början av terminen fick vi veta att vi antingen kunde skriva uppsatsen i par eller själva och det senare passar mig perfekt då jag i ärlighetens namn inte tycker om att göra skolarbeten med någon annan, inte när det gäller riktigt viktiga saker i alla fall. Men - nu har det blivit en jädrans massa strul med nästa delkurs och saker och ting ser ut att gå åt skogen.

Först och främst så är vår nästa delkurs helt och hållet förpassad till nätet. Vi som är med i campusgruppen får inga föreläsningar på plats utan vi måste läsa allt via webben som distansstudenterna. Schemat vi fick för dessa studier är taget från förra året, så inga datum eller veckor stämmer (Hur svårt är det att korrigera, egentligen?). Och sen, det värsta av allt, nu verkar det som att vi MÅSTE skriva våra b-uppsatser med någon annan! Jag är så arg och ledsen och jag vill vill vill verkligen inte inte inte. Jag vill inte kompromissa och skriva om ett ämne som jag totalt struntar i. Hur ska jag få någon i min klass att vilja skriva om attityder till styrdokumenten inom förskolan? Det är inget ämne som intresserar om man inte brinner för ämnet sedan tidigare.

Jag har mailat den lärare som håller i den nya delkursen "metod och statistik" och frågat om de verkligen kan tvinga oss till att skriva två och två. Känner mig orolig.

Igår var vi på Ö'n och hälsade på hela svärfamiljen och det var som vanligt skojigt. Vi spelade tp och skrattade massor, också som vanligt. Jag tycker om dem :).

Nu ska vi åka och handla lite.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-03-28 14:34:41

Väldigt spännande ämne! Hoppas du får möjlighet att skriva det du vill. Jag tar gärna del av resultatet, det kan säkert ge upphov till många intressanta diskussioner.

Karmar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela