emmaterese

- en dagboksblogg -

30 mars. 19.15

Publicerad 2010-03-30 19:27:10 i Allmänt

Jag försöker kolla på tv3 play men det bara buffrar hela tiden, ungefär var 10:e sekund. Det gjrode så förra veckan också så det kanske beror på vår uppkoppling, men det är ju inte så dålig... irriterande är det i alla fall.

Något som inte är irriterande är att jag har fått en intevju angående ett sommarjobb! Jag har pratat med arbetsgivaren förut och idag ringde han och ville gärna träffa mig. Han lät väldigt positiv så jag vågar vara hoppfull. Berättar mer efter intervjun, den är på tisdag efter påsk.

Påsk ja, vi ska fira hemma i Hultsfred och vi åker dit på långfredagen. Det ska bli superduperkanonroligt att träffa mamma, pappa, syster och hennes familj. Fina fina Hannes och Evelina.. Evebus.. *sakna och längta*.

Jag hoppas verkligen att jag får jobbet så att jag kan slappna av inför sommaren och veta att jag har ett jobb och att vi kommer att kunna betala hyran. Jag tycker verkligen att det är bra med CSN men jag förstår inte riktigt varför vi bara får halva pengar i maj och inga alls i juni då våra kurser håller på till halva juni. Borde väl vara fullt i maj och halva i juni om något? Ja ja, saker är som de är och om allt blir som jag vill så kommer jag också kunna börja som timvikarie även innan sommaren så att vi får lite tillskott i kassan också. Det vore helt underbart att kunna köpa lite nya saker till nya lägenheten. Vi har kikat på en ny bokhylla som vi tycker är riktigt fin. Men - vi får se.

Jag försöker också hela tiden tala om för mig själv att saker och ting har en tendens att lösa sig. Vi fick en underbar lägenhet trots att det kändes nästintill hopplöst (samma dag som vi skrev kontakt så fick vi erbjudanden om två lägenheter till) och jag fixade min tenta trots att jag varit så ledsen och mått dåligt över den så länge innan jag väl kom igång med den (har i och för sig inte fått reda på om jag är godkänd eller ej, men om jag inte är det så måste jag troligen bara komplettera lite). Nu ska bara detta med uppsatsen lösa sig också så att jag får skriva den ensam, min lärare har fört vidare min fråga till högre instans så jag får förhoppningsvis ett bra svar snart.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela