emmaterese

- en dagboksblogg -

4 mars. 22.32

Publicerad 2010-03-04 22:41:15 i Allmänt

Idag har jag inte gjort så speciellt mycket. Jo, jag har bakat i min nya ugnsplåt som jag fick av mamma när hon var här senast, och jag har sett på skojig tv.

Idag började "Sveriges värsta bilförare". Maken och jag såg det första avsnittet och vi skrattade stundtals så nästan grät. Vissa av årets deltagare med co-drivers är underbart underhållande och jag tror att det blir en rolig säsong. Mest rolig var de två bröderna som mest satt och slog på varandra och pappan som pratade på en egendomlig dialekt som ingen förstod. Skoj skoj.

Nytt avsnitt av "Criminal Minds" blev det också ikväll vilket var roligt. Vi har sett så många av avsnitten som visas på tv och det är ju roligt under tiden man ser på serien i förväg men det blir väldigt tråkigt när de visas på tv.

Nu ser vi på "Gordon Ramsay´s kitchen nightmares" vilket är lite av ett favoritprogram hemma hos oss. Maken har den största respekten för Gordon och har faktiskt drömt om honom flera gånger. Drömmarna går alltid ut på att de lagar mat ihop och att Gordon berömmer maken, en gång drömde han att Gordon sa att "Du är den enda som någonsin lyckats förbättra mina recept". I detta fall så tror jag att Freud har rätt - vi drömmer det vi innerst inne önskar :).

Imorgon är det seminarie på skolan och sedan är äntligen "På Spåret" tillbaka! När jag ändå håller på och skriver så mycket om tv så kan jag ju också påpeka att det var härligt att träffa alla gamla vänner på Seattle Grace Hospital igen igår. Synd bara att Lexie lämnade Mark, jag tyckte att det var ett så fint och otippat par och Gud vad härligt att Cristina funnit gnistan igen, hoppas bara att hon lyckas hålla kvar det även om hjärtkirurgen sticker. Längtar till nästa avsnitt.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-03-04 23:06:04

Håller med om Greys! Underbar serie! Och.. "Gordon Ramsay´s kitchen nightmares" är ett av våra favoriter med, synd bara att det är repriser. (?!)



Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-03-05 21:17:30

Är det repriser? Vi hade inte sett programmet igår i alla fall. Tråkigt med repriser... :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela