emmaterese

- en dagboksblogg -

15 maj. 22.55

Publicerad 2010-05-15 23:07:06 i Allmänt

Förlåt, hörni, jag har helt enkelt ingen inspiration till bloggen just för tillfället. Troligen beror det på att jag efter min operation har varit sjukskriven i en månad och att jag mest har försökt komma igång med diverse mat och dricka. Det är väldigt mycket att tänka på efter en GBP och allt måste du lära dig efter att operationen är gjord. Det spelar ingen roll hur mycket du förbereder dig innan, hur mycket du läser om det, hur många andras berättelser du lyssnar på - din egen resa måste du göra helt på egen hand och hur din egen kropp reagerar på dessa enorma förändringarna är det helt upp till dig själv att ta reda på. Jag är väldigt lycklig över att jag har maken som är engagerad i allra högsta grad och hjälper mig att hålla reda på allt man måste tänka på.

Skolan blir det inget med just nu. Tyvärr har jag varit sjukskriven två halva delkurser vilket innebär att jag inte kan slutföra någon av dem. Det får bli att läsa dubbelt några veckor nästa termin istället då jag ska läsa pedagogik A. Men, jag har fortfarande tänkt att skriva samma uppsats då.

Vi flyttar om två veckor (!). Vi får nyckeln om mindre än så. Maken tror att det kommer att gå superfort att packa allting, men jag tror att vi har betydligt mer grejer än vad vi tror. Jag har också planerat att slänga en hel del av mina gamla grejer så det lär behövas en hel del resor till återvinningen också. Får ta med oss svärmor som har klippkort där borta :).

Vi var hemma i helgen en snabbvisit från fredag till idag (lördag) och träffade familjen och några andra släktingar. Det var roligt men jag och maken hoppade över det efterförljande släktträffen som den resterande familjen åkte till.

Nej, men.. det var väl allt för nu. Just det, jag tycker att det är en liten smärre skandal att Ellen fortfarande är kvar i Jakten på Julia.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-05-16 22:43:16

är det så att fröken vill slänga lite kläder så finns det ju alltid plats i min garderob! ;) hehe

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-17 09:37:05

I'll keep that in mind :). Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela