emmaterese

- en dagboksblogg -

17 maj. 23.15

Publicerad 2010-05-17 23:26:41 i Allmänt

Idag har vi börjat packa på riktigt. Vi har tömt alla våra garderober i sovrummet och fyllt en hel massa kartonger. Jag har insett att jag har väldigt mycket kläder (inte så konstigt med tanke på att jag har ca fem hela uppsättningar kläder, från storlek 40 till storlek 56) så bara mina kläder tar upp en resväska och fyra andra stora kassar. Yikes! Kvar i garderoberna ligger nu bara de kläder som vi använder mer frekvent. Vi har rensat lite bland våra lakan och slängt gamla otäckingar som vi inte använder i alla fall. Jag har rensat i badrumsskåpet och bara lämnat kvar det vi använder på daglig basis och maken har rensat bland lite papper och packat en massa böcker, dataspel och cd-skivor. Vi har varit nere i vårt förråd och hämtat upp massor med kartonger och organiserat det som ska med därifrån. Ja, vi är på gång nu i alla fall!

Imorgon bitti ska jag till hälsocentralen och få svaren på de prover jag var och lämnade i fredags. Vi ska kolla så att min levaxindos ligger rätt - ligger den fel så funkar inte min ämnesomsättning som den ska, jag har hypothyreos (kraftigt nedsatt ämnesomsättning).


Vi såg "Gran Torino" med Clintan härom dagen. Han levererade en hel del coola oneliners i den filmen och en av dem hoppas jag verkligen att jag får chansen att säga någon gång:

- En gång i livet stöter man på en person som man verkligen inte borde bråka med. För er, är den personen jag.

Risken är väl bara att man låter oerhört fånig och inte alls lika cool som Clintan. Inte ens om man väser ur mungipan som han gör. Knäckande.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-05-18 06:44:47

Det verkar som om packningen kommit igång ordentligt nu, skönt att kunna rensa och slänga samtidigt. Lite som en reningsprocess kan jag tänka mig.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela