emmaterese

- en dagboksblogg -

20 maj. 11.09

Publicerad 2010-05-20 11:17:21 i Allmänt

Jag var och jobbade igår! Nej, inte på mitt sommarjobb utan på ett annat. Japp, nu rullar jobben in - härligt! Jag ringde och anmälde mig som timvikarie på skolorna i Rockneby för någon vecka sedan och igår morse fick jag ett samtal där rektorn undrade om jag kunde komma och vara i årskurs ett några timmar. Absolut, svarade jag och rusade upp och klädde på mig. Jag jobbade bara i fyra och en halv timme men var helt slut när jag kom hem. Det märks att min kropp har vant sig vid mycket vila efter min operation och så mycket som jag var på fötterna igår har jag inte varit på många veckor, men det gick väldigt bra och det var väldigt skojigt. Jag fick dock det bekräftat ännu en gång att jag inte vill bli lärare och absolut inte i den traditionella skolan. Jag blir uttråkad bara jag ser ett klassrum.

Nu sitter jag och surfar runt på ikeas hemsida och drömmer om hur jag vill inreda vår nya balkong. Jag ser mig själv sitta där ute och läsa varenda lediga dag i sommar och förhoppningsvis så får jag lite sol på näsan också. Det var några barn igår som frågade mig varför jag var så vit i ansiktet och om jag inte borde vara ute lite mer i solen. Hehe. Det är kanske dags att plocka fram Brun utan Solen nu?

Jag längtar en hel massa nu. Jag längtar till imorgon då jag ska skriva på anställningspapper. Jag längtar till nästa vecka då jag ska börja skolas in på det nya jobbet. Jag längtar till nästa onsdag då vi får nycklarna till vår nya lägenhet och jag längtar mest till nästa lördag då vi ska flytta på riktigt. Då kommer det folk från alla jordens hörn och ska hjälpa oss. Eller, kanske inte från hela jorden, men från halva Småland och Öland i alla fall. Det är vi mycket tacksamma för!

Äntligen kommer vi ha så mycket plats att jag kan få ha mitt arvegods uppe. Jag ärvde en gungstol av min gammelmormor Vera och den har sedan dess bara stått i mammas och pappas källare. Men nu ska den få stå i vardagsrummet och så kan jag gunga och tänka på lilla Vera :).

Hur tycker ni att vi ska fira att jag har fått jobb? Vi funderar men kommer inte på något bra...

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-05-21 11:36:48

Jag har en superbra solprodukt du kan få köpa av mig. Brun utan sol, fast ändå inte. Tanning lotion heter den.

Kram!

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-21 15:00:34

Du är en försäljare ut i fingerspetsarna du... :)

Postat av: Marie

Publicerad 2010-05-22 16:06:28

absolut! :)

Postat av: Ringan

Publicerad 2010-05-23 22:02:14

Jag tycker vi ska ut och fira i sommar! =D

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-25 07:52:16

Ringan - det tycker jag också! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela