emmaterese

- en dagboksblogg -

15 nov. 11.26

Publicerad 2010-11-15 11:34:45 i Allmänt

Wohoooo! Nu äntligen vågar jag skriva och berätta om det. Hela kvällen igår gick jag som på äggskal coh var rädd för att läget skulle förändras om jag skrev och berättade om det. Men nu, nu, nu är det ju nästa dag och nu knäcker jag de där äggskalen hårt med hälarna och skriker ut:

Jag fick inte ont i halsen igår kväll!

Så jädrans skönt! De senaste två kvällarnas halsonda har varit rent av vidrigt (som ni redan har läst gänllet om så det tar vi inte igen) och när eftermiddagen började komma igår så blev jag lite nedstämd och började svälja och känna efter massa i halsen. Jag lade mig i soffan och väntade in det onda men - det kom aldrig. För att citera fotbollsfrun, Malin Wollin säger jag : Uppstått har Jesus! Ååååhhhh.. vad skönt.

Och som jag har sovit! Jag har sovit så skönt så att jag inte ens kan beskriva det. Bara ett par kissvändor till toan på hela natten och jag har inte vaknat av ont/snor/slem/ont utan jag har bara sovit och myst i lakanen vi bytte i förrgår och som fortfarande luktar tvättmedel. Myyyysigt. I och för sig drömde jag något riktigt läskigt när vi precis hade gått och lagt oss. Jag skrek rakt ut och skrämde halvt ihjäl min man som låg några centimeter från min skrikande mun. Jag kommer dock inte ihåg vad jag drömde om, men det tog mig en stund att lugna ner mig.

Just nu har jag inte alls ont i halsen, kanske bara lite om jag känner efter - så det gör jag inte! :). Kruxet nu är att jag ska komma ihåg att ta resten av antibiotikakuren, vilket är viktigt. Jag har en tendens att glömma det när jag inte har något som påminner mig, typ ont eller feber. Men det ska nog lösa sig det också.

Allt löser sig :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela