emmaterese

- en dagboksblogg -

10-10-10, 19.38

Publicerad 2010-10-10 19:55:11 i Allmänt

Idag var vi på Ö'n nästan hela dagen och hade det väldans trevligt. När vi åkte över bron sa maken och jag till varandra att det verkligen var en fin dag och att den var som gjord för lite motorcykelkörning, men - det var ju svärfars födelsedagskalas och då så skulle det väl tyvärr inte bli något åkande, jaja - sån't är livet. Väl framme så hann vi knappt in innan svärfar frågade maken om de inte skulle ut och köra lite. Snacka om att jag hade en make som var glad då! :).

När de började plocka fram alla kläder och skydd så frågade svärfar om inte jag också ville åka med. Jo - det ville jag gärna och jag krälade i svärmors mc-ställ och hoppade upp bakom svärfar. (Kan ju inte åka med maken nu när han övningskör). Vi åkte ända upp till Borgholm och tillbaka. På vägen dit åkte vi på en massa småvägar så det tog sin lilla tid. Efter 20 minuter frös jag så att det värkte i händerna. Efter en timme satt jag och hackade tänder och bara längtade efter att vi skulle vara framme. När vi var hemma efter 1,5 timme vägrade jag ta av mig svärmors fleecetröja och jag tvingade hunden att sitta still så att jag kunde värma händerna i hans varma mysiga päls. Så, det var kallt att åka motorcykel den 10:e oktober - enligt mig. Enligt de andra två så var det inte kallt alls.

Om man nu bortser från att det var så kallt så var det en mycket trevlig upplevelse att åka motorcykel. Jag har åkt en sväng innan med svärfar för några år sedan men det var en kortare sväng. Det är mysigt att åka och känna alla dofter. När vi åkte förbi bondgårdar så kände man alla dofter från djuren och när vi åkte in bland träden så kände man doften av blöt höstskog - mys! Jag ser också fram emot att maken ska ta sitt mc-kort så att vi kan åka tillsammans på utflykter. Ja, när vi får råd att köpa en egen hoj då.

Väl hemma och upptinad blev det god fika med svärfars föräldrar och sedan smet vi upp till lilla svägerskans rum där vi pratade strunt och skrattade massor. Sedan blev det en smaskig köttfärslimpemiddag och efter det så begav vi oss hemåt. Nu ska vi se på Ensam mamma söker och se om makens gamla kollega vinner mammans hjärta.

Imorgon börjar en ny skolvecka med nya uppgifter och seminarier. Skoj. Kanske. Jag saknar att ha medstudenter.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela