emmaterese

- en dagboksblogg -

12 okt. 13.45

Publicerad 2010-10-12 14:04:43 i Allmänt

En annan sak som är bra med distansstudier är att jag utan att skolka kan se repriserna av Grey's Anatomy som visas på eftermiddagarna. Den säsongen som visas nu är hyfsat ny och jag har bara sett den en gång. :)

Annars är jag så jädrans pepp inför resan till Ullared med svärflickorna. Imorgon är det bara en vecka kvar. Det här ska jag kolla efter:
  • Jeans till maken, måste ta hans mått så jag inte köper fel storlek
  • Skjortor till maken, både med lång och kort ärm
  • Mysbyxor till mig som inte har hål överallt som mina nuvarande
  • En matta till fulrummet, som inte är så fult längre sedan vi fick en ny hylla där inne
  • Ett nytt duntäcke
  • En ny kudde
  • Nagellack
  • En ny axelremsväska. Vet precis vad för slags jag vill ha och om det inte finns en sådan ska jag inte ha någon
  • Julklappar till syskonbarnen. Alla tre :).
Dock är det så att jag tänker inte handla något som inte är ett riktigt fynd. Jag tänker inte handla för handlandets skull och jag hoppas att snålheten slår till när jag kliver in i affären så att jag tänker efter innan jag lägger något i vagnen. Jag tänker inte heller köpa fryspåsar, sköljmedel, disktrasor eller wc-rent hur billigt det än är. Jag ser ingen anledning att frakta det över halva landet när man kan handla det säkert lika billigt på ÖoB, där vi brukar handla sådana saker. Jag måste köpa åksjuketabletter också så att jag slipper må illa halva resan.

När vi får lite mer rätsida på vår ekonomi så vill jag börja ta sånglektioner igen. Jag saknar det så himla mycket och jag vill inte tappa med omfång än vad jag redan har gjort. Man måste träna för att ligga på topp. Jag hoppas att hitta en riktigt bra sångpedagog som kan utmana mig och hjälpa mig att utvecklas. Sedan är förhoppningen att kunna ta kanske två lektioner i månaden. Drömmen är att kunna ta två lektioner i veckan. Eftersom vi planerar att lägga en del pengar på makens mc-kort nästa sommar så tycker maken att vi kan lägga pengar på sånglektioner till mig. Det tycker jag var bra bestämt av honom.

Idag ska vi äta thaikryddad kyckling i tortilla med sallad och vitlöks-creme fraiche. Jag är så sugen!

Hörs



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela