emmaterese

- en dagboksblogg -

25 okt. 14.04

Publicerad 2010-10-25 14:15:45 i Allmänt

Jag har ett litet dilemma som jag tänkte att ni skulle hjälpa mig med.

Den utbildningen jag läser nu är upplagd på det sättet att vi varje vecka blir presenterade ett nytt tema som vi jobbar med under veckan. Det hela slutar med ett flera dagar långt seminarium som vi måste delta i för att bli godkända. Det är ett bra upplägg som fungerar. Bra.

Nu är det så att denna veckas tema inte är examinerande. Det är alltså helt frivilligt om man vill delta eller inte. Jag lutar åt inte.

Jag har tidigare haft tydliga tendenser att överarbeta min skola. När jag läste på lärarprogrammet jobbade jag på så mycket att jag till slut blev sjukskriven på grund av utmattning, depression och ångest. Givetvis berodde inte detta enbart på skolan men om jag hade tagit det lugnare så kanske jag hade sluppit att vara sjukskriven så länge. Nu, i denna kurs, gör jag det jag måste men inte mer. Är det fel? Borde jag ändå ta del av veckans skolarbete? Jag vet ju att jag kommer få kämpa mer när tentan ska skriva senare, men det fick jag ju göra med den förra också och den fick jag högsta betyg på.

Så, hur ska jag göra?

Hörs

Kommentarer

Postat av: Eva Skullman

Publicerad 2010-10-25 16:58:01

Jag tycker du kan strunta i den där föreläsningen, du är ju duktig och kommer förmodligen få väldigt bra betyg på den där kommande tentan. Slappna av och ta inte allt för allvarligt, you are good och du klarar det ändå. Man ska inte pressa sig så hårt så man måste vara sjukskriven, det är ju inte roligt.



Kram kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela