emmaterese

- en dagboksblogg -

28 okt. 19.11

Publicerad 2010-10-28 19:18:33 i Allmänt

Jag tittade på gamla avsnitt av "Sommarpratarna" på svtplay. Jag hamnade på avsnittet där bland annat Pär Johansson, grundare av Glada Hudik-teatern var med. På sin presentation sa han några ord som verkligen fick mig att tänka efter:

"Jag tycker att bli älskad, sedd och tagen i anspråk är en mänsklig rättighet."

Att bli älskad och sedd, ja det känns som sådana självklarheter, däremot inte det sista. Jag har funderat på vad han menar och kommit fram till följande tolkning:

Alla människor har rätt att bli tagna på allvar och att någon tar tillvara på det dem är bra på. Om någon är bra på att sjunga, är det en mänsklig rättighet att den förmågas tas omhand. Att alla människor tas i anspråk och blir viktiga, att alla människor får sina egenskaper omhändertagna. Det tycker jag är fint. Jag har aldrig tänkt på det så.

Igår kom stora svägerskan hit och vi satt och pratade, kollade tv och åt god mat. Mycket trevligt. Vi lämnade av henne i stan tidigare idag och mötte svärmor och lilla svägerskan och åt lite mat. Det var också trevligt.

På lördag ska jag och maken åka upp på en svabbvisit till Hultsfred. Vi måste få på vinterdäcken nu. Snart vågar vi inte köra på sommardäcken längre. Så ska vi träffa ett par kompisar också, det är det bästa :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela