emmaterese

- en dagboksblogg -

10 sep. 11.05

Publicerad 2010-09-10 11:26:22 i Allmänt

Jag känner mig mer eller mindre frisk nu och det är väldigt skönt. Jag tror inte att jag har någon mer feber och jag är inte alls lika förkyld och snorig längre.

Idag fick jag äntligen besked från csn om att de beviljat mig studiestöd för de kommande två terminerna. Skönt skönt skönt! Det har varit några rätt nervösa veckor när jag väntat på svar från dem med tanke på att jag i och med min operation i våras missade några poäng. Men - det verkade inte vara någon fara och nu har jag lämnat studieförsäkran.

Eftersom jag började och blev klar med veckans skolarbete igår så tar jag det bara lugnt idag och har säsong ett av "Dirt" igång samtidigt som jag tvättar. Jag älskar att ha tvättmaskin i lägenheten! Jag sorterade all tvätt igårkväll och laddade maskinen så att jag bara kunde trycka på knappen när jag gick upp i morse. Smidigt.

Jag har provat att sluta med min medicin. Jag äter en humörsutjämnande medicin som jag började med vid min senaste depression. Bara efter någon vecka med den nya medicinen blev jag mycket bättre och jag är säker på att den hade en stor del i mitt tillfrisknande. Tyvärr är det så att jag inte kommer kunna äta den för evigt. Om jag någon gång i framtiden blir gravid så kan jag inte ha den substansen i kroppen. Det orsakar nämligen gomspalt hos foster och det vill jag ju absolut inte att min lilla bebis ska behöva få. Så, nu gör jag ett försök att sluta med den och det går väl rätt bra. Jag är lite rastlös i kroppen då och då och jag märker att jag gråter mycket lättare nu. Jag såg inledningen på "Jon&Kate+eight" igår och blev tårögd vid vinjetten. Det är dock skönt att veta att det bara är att börja med den igen om jag börjar må dåligt, men det tror jag inte att jag kommer att göra. Jag har inte en tillstymmelse till depression just nu utan mår, trots vissa pengabekymmer, bra :).

Nähe, nu tror jag att tvätten är klar. Dags att hänga och sätta på en maskin till. Kommer troligen ha tvättat en sex-sju maskiner innan kvällen.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela